Reklaminį tekstą parašyti gana sudėtinga ir tai gali nulemti jūsų reklamos kampanijos sėkmę arba nesėkmę. Kadangi su reklaminiais tekstais susiduriame kasdien, surinkome 20 patarimų, kurie padės jums parašyti patrauklesnį ir sėkmingesnį rinkodaros tekstą.
Pradėkime nuo to, kad jeigu jūs kaip vartotojas neatkreipėte dėmesio į reklamą, greičiausiai tai reiškia, kad reklamos tekstų kūrėjas neatliko savo darbo. Visai kas kita, jei eidami gatve pamatote plakatą ir nustebę atsisukate. Bravo reklamos tekstų kūrėjui!
Nustatykite savo tikslinę reklaminio teksto auditoriją
Prieš rašydami reklaminį tekstą aiškiai apibrėžkite, kam jis skirtas. Kitaip tariant, nustatykite savo tikslinę auditoriją. Sužinokite, kokie jos poreikiai, problemos, norai. Jei jūsų pasiūlymas skirtas plačiai auditorijai, pasirinkite konkrečią kategoriją, kad sukurtumėte konkretesnį tekstą. Tiesiog studentai į tą patį rinkodaros tekstą reaguos kitaip nei šeimos su vaikais ar brandaus amžiaus žmonės. Taip pat miesto gyventojams galbūt jūsų pateikta informacija aktualesnė nei gyvenantiems užmiestyje arba priešingai. Jeigu konkrečiai – tekstas, kuris tinka visiems, netinka niekam.
Pasirinkite reklaminio teksto tikslą
Koks jūsų galutinis tikslas rašant rinkodaros tekstą? Norite, kad vartotojai apsilankytų jūsų svetainėje ir ką nors įsigytų? Gal norite, kad jie užsiprenumeruotų jūsų naujienlaiškį? O galbūt siekiate, kad įsigyti paslaugų ar prekių atvyktų į konkrečią fizinę vietą? Prieš pradėdami rašyti, nuspręskite, ko norite iš savo teksto. Kokį veiksmą jis turėtų skatinti.
Pasirinkite tinkamą reklaminio teksto struktūrą
Naudokite įrodytais metodais pagrįstas tekstų rašymo struktūras, kurios padeda nuosekliai vystyti mintį ir skatinti skaitytoją atlikti norimą veiksmą.
- AIDA – Attention (Dėmesys) – Interest (Susidomėjimas) – Desire (Troškimas) – Action (Veiksmas). Tai viena žymiausių marketingo ir reklamos tekstų kūrimo formulių, kuri padeda struktūruoti žinutę taip, kad ji įtrauktų skaitytoją ir paskatintų jį veikti. AIDA formulė ypač tinka reklamai, pardavimų laiškams, nukreipimo puslapiams (landing page) ir socialinių tinklų įrašams. Ji padeda kurti logiškai išdėstytą, įtraukiančią ir rezultatyvią žinutę.
- PAS – Problema – Agitacija – Sprendimas. Tai dar viena labai veiksminga tekstų kūrimo formulė, ypač naudinga reklamoje, pardavimų laiškuose, tinklaraščio įrašuose ar socialiniuose tinkluose. Ši formulė padeda įtraukti skaitytoją per emocinį atpažinimą ir natūralų problemos sprendimo pasiūlymą.
Reklaminiame tekste kurkite skubotumo įspūdį
Paprastas sprendimas padidinti rinkodaros teksto efektyvumą – sukurti skubotumo įspūdį. Nuo „nepraleiskite progos įsigyti!“, „prekių kiekis ribotas“ iki „užsisakykite dabar, kad gautumėte gėles Motinos dienos proga“. Radijo ir televizijos reklamose galima išgirsti daug tokių pavyzdžių, kurie ragina vartotoją paskubėti kažką įsigyti iki tam tikro termino.
Reklaminiame tekste aiškus kvietimas veikti (CTA)
Kiekviename tekste turėtų būti aiškus kvietimas veikti, pvz., „Užsisakykite dabar“, „Sužinokite daugiau“, „Susisiekite ir gaukite nemokamai“. Kvietimas veikti padeda skaitytojui žinoti, ką jam daryti toliau, o jums padės sulaukti daugiau paspaudimų.
Reklaminio teksto informaciją pagrįskite konkrečiais duomenimis
Kalbant apie reklaminių tekstų rašymą, statistika yra neįtikėtinai įtikinama. Žmonės mėgsta žinoti skaičius, pavyzdžiui, kad „50 % moterų / vyrų šis šampūnas padėjo atsikratyti pleiskanų“ arba „2 iš 10 vartotojai renkasi mūsų ryšio operatoriaus paslaugas“. Pateikdami įvairių rūšių duomenis, padidinate bendrą paspaudimų rodiklį.
Nepamirškite reklaminiame tekste naudoti klientų atsiliepimus
Realių patenkintų klientų atsiliepimų naudojimas reklaminiuose tekstuose nereikalauja daug pastangų, bet padidina konversijas. O juk būtent to jūs ir siekiate savo reklaminiu tekstu, tiesa?
Reklaminiame tekste pasitelkite emocijas ir istorijas
Pasakokite tikras istorijas, kurios atspindi kliento problemas ir kaip jūsų produktas ar paslauga tas problemas išsprendžia. Emocijos padeda sukurti ryšį su skaitytoju ir skatina veiksmui.
Reklaminiame tekste sutelkite dėmesį į savo klientus
Rašydami reklaminį tekstą galite net išsijuosę girti savo verslą, kad esate visokie „-iausi“, tačiau efektyvesnė taktika – sutelkti dėmesį į savo klientą. Rašykite apie tai, kokias jo problemas išspręsite, kaip sumažinsite stresą ar kaip palengvinsite jo kasdienį gyvenimą.
Reklaminiai tekstai nemėgsta daugžodžiavimo – rašykite kuo paprasčiau
Rašyti kuo paprasčiau labai svarbu. Šiuolaikinis žmogus kasdien susiduria su daugybe informacijos, tad ilgos ir sudėtingos pastraipos nėra malonios jo akiai. Suskaidykite medžiagą į nedidelius gabalėlius, kad auditorija ją galėtų lengvai perskaityti ir suprasti.
Savo reklaminiuose tekstuose naudokite analogijas
Jeigu jaučiate, kad jūsų pasiūlymo vidutinis žmogus gali gerai nesuprasti, pateikite analogiją su tuo, ką jis gali suprasti. Analogijas taip pat galite naudoti empatijai padidinti ar kitam efektui sukelti
Reklaminis tekstas, kuris traukia dėmesį
Yra daug įvairių būdų kaip patraukti dėmesį dizainu, tačiau tikslinės auditorijos dėmesį galite patraukti ir patraukliu rinkodaros tekstu. Patraukus dėmesį gerokai lengviau paskatinti veikti.
Reklaminis tekstas, kuris sukelia susidomėjimą
Tekstas turėtų būti įdomus, paprastas ir aiškus. Nenaudokite nereikalingų, nenaudingų žodžių! Yra daug įvairių būdų, kaip padaryti tekstą patrauklų. Parašykite kelis teksto variantus ir išbraukite visus žodžius, kurie jums atrodo neįdomūs arba atitraukia dėmesį nuo pagrindinės reklamos žinutės. Sukurkite intrigą. Sukelkite skaitytojo susidomėjimą.
Reklaminiai tekstai neturi pataikauti
Žmonės supranta, kai bandoma jiems ką nors parduoti. Patikėkite, niekam nepatinka saldžiai mielas pardavėjas, kuris giria kiekvieną kliento pačiupinėtą batų porą, net jei tie batai atrodo kaip klouno. Tad tekste nepersistenkite su pagyrimais sau ir ditirambais savo prekėms / paslaugoms. Užuot tai darę, geriau pabandykite suprasti, kokias konkrečias problemas išsprendžia jūsų produktas. Įsivaizduokite save tikslinės auditorijos vietoje – taip bus gerokai lengviau.
Reklaminis tekstas turi pateikti sprendimą
Būtinai parodykite, kaip jūsų prekė ar paslauga gali išspręsti tikslinės auditorijos problemą. Jums nereikia daugžodžiauti, kad tai padarytumėte – sudėtingoms problemoms kartais reikia paprastų sprendimų. Atraskite juos ir jūsų reklaminis tekstas susilauks ovacijų.
Reklaminiai tekstai gali būti juokingi
Žmonės labiau linkę prisiminti gerą pokštą nei prekės ženklo šūkį. Net patys garsiausi prekių ženklai, tokie kaip „Reebok“, „Skittles“ ar „Apple“ nebijo kurti juokingų reklamų. Ir kas gi nemėgsta skaniai pasijuokti? Reklaminiame tekste pasitelktas humoras parodo, kad jūs esate tokie patys kaip ir eilinis vartotojas. Tai sukuria betarpiškumo jausmą.
Reklaminiame tekste venkite nešvankybių ir dviprasmybių
Savo tekste venkite nešvankybių ir dviprasmybių, nebent esate visiškai tikri, kad tai sudomins jūsų auditoriją. Taip yra iš dalies todėl, kad su dviprasmiškais tekstais jums bus sunku prasiskverbti pro bet kokius skaitmeninius filtrus ir greičiausiai įžeisite daugiau žmonių nei pritrauksite.
Reklaminis tekstas turi būti aiškus ir konkretus
Tikrai nėra malonu matyti gerai parengtą skelbimą su patraukliu reklaminiu tekstu, bet nesuprasti, ką šis skelbimas iš tiesų bando parduoti. Tad savo tekstuose venkite neaiškių teiginių. Rašykite aiškiai ir konkrečiai.
Tik jūs geriausiai galite parinkti žodžius savo reklaminiam tekstui
Jūs pažįstate ir mylite savo prekės ženklą ir tikrai turite paruošę žodžius ir frazes, kurie jį apibūdina. Pasitikėkite jais. Net jeigu parašysite kažką ne taip, auditorija netruks jums pranešti apie tai. Taip pat ji tikrai leis jums žinoti, kada parašysite kažką vertingo.
Nepamirškite išbandyti savo reklaminio teksto
Nepamirškite išbandyti savo reklaminio teksto. Išbandyti… ir dar kartą išbandyti. Visas skaitmeninis turinys („Google Ads“, „Facebook“, „Twitter“ ir kt.) turėtų būti testuojamas. Tik tokiu būdu sužinosite, kas labiausiai atliepia jūsų auditoriją ir galėsite tęsti darbą konkrečiu stiliumi.


